Vel ... Jeg er klar til å svikte deg resultater testene mine av røykhuskomfyren.
Fordeler med Brand 6060 trykkoker:
1. Med varm røyking er det absolutt ingen røyk i rommet.
2. Ved kaldrøyking fjernes røyken lett av hetten. Kald røyking fører fremdeles til oppvarming fra forkullingsmidlet, noe som er et pluss for meg, siden produktet likevel behandles termisk.
3. Røyking er mulig i kombinert modus (kald + varmrøyking), noe som er praktisk for retter som ikke tåler langvarig varmebehandling, for eksempel for fisk. Samtidig viser det seg at produktet er tilstrekkelig røkt og ikke dampet.
4. Siden dette er en trykkoker, tar røykeprosessen mye kortere tid enn røyking under normale forhold (ved normalt trykk).
5. Røykeren kan også brukes som trykkoker med en ekstra bolle og en ekstra silikonforseglingsring. Samtidig er det absolutt ingen røykfylt aroma og ettersmak selv i melk, melkegrøt og bakevarer.
6. Røykeriet kan også brukes som en multikoker i modusene "Quenching" og "Steking".Disse modusene fungerer ved normalt trykk: "Steking" uten lokk, "Slukking" uten trykkregulator.
7. Driftstiden for alle programmer kan justeres fra 1 minutt.
8. Mens røykhuset er i drift, kan du stoppe det midlertidig ved å trykke på "Stopp" og endre driftstiden til modusen. Det er veldig praktisk!
9. Timeren har både "pluss" og "minus", du kan justere tiden i begge retninger. Dette er praktisk, spesielt hvis du trenger å stille inn for eksempel 80 minutter.
10. Med et langt trykk på "Stopp" -knappen kan du tilbakestille alle innstillinger.
11. Det er mulig å bruke utsettelse.
12. Røykhussignalet er veldig hyggelig og ikke høyt. For meg er dette et stort pluss: det vil ikke vekke noen, og du vil ikke snu hvis du står ved siden av meg. Og fra et annet rom hørte jeg signalet stille, men hørbart.
Ulemper med Brand 6060 røykovn:
1. Rotasjonsgraden til brikkekoppen i fast posisjon er ganske stor. Jeg vet ikke om dette kan løses uten å bytte form. Ideelt sett ville koppen selvfølgelig være festet slik at den ikke kunne rotere seg selv og ikke ville bli fjernet fra varmeelementet under vanskelig bevegelse (et par ganger falt den fra varmeelementet - jeg hektet den ved et uhell selv).
2. Kabelen sitter ikke ordentlig i kontakten. Det faller ikke ut av meg, selvfølgelig, det fjernes med litt innsats, men det forårsaker årvåkenhet ved å svinge opp og ned.
3. Silikonbena på hyllen og selve røykeren faller lett ut.
Mine anbefalinger for redigeringsinstruksjoner:
- Det ville være fint å indikere temperaturen på "Fry" -modusen i instruksjonene.
- Korriger nummereringen på siden med enheten, og korriger antall rister i avsnittet om hyllen - det er fem av dem!
- Du kan angi i instruksjonene hvordan du fjerner hovedskålen med en skråstilling mot deg selv, slik at kontaktene ikke kommer i kontakt med sakens vegger.
- Angi i instruksjonene for silikonbena på hyllen at de ikke trenger å fjernes.
- Angi i instruksjonene at lokket i "Steking" -modus ikke må være lukket eller tildekket, røykhuset må være åpent!
- Angi i instruksjonene hvor og hvordan du installerer dryppebrettet.
- Angi i instruksjonene nøyaktig hvordan du installerer silikonpakningsringen, bedre med bilder (du kan ta bildene mine fra 19. test).
- Angi i instruksjonene at vannet som er igjen etter røyking ikke kan brukes til mat - det inneholder kreftfremkallende stoffer !!!
- Angi at saltprodukter for kaldrøyking skal være mindre enn vanlig, ellers blir det oversaltet.
- Vær oppmerksom på at chips for kaldrøyking trenger mye mindre enn for varmrøyking (for varmt, ikke mer enn 1 ss, for kaldt - 1 ts).
- Vær oppmerksom på at når du røyker kaldt, er det bedre å legge maten vekk fra forkullingsmiddelet og koppen, slik at de ikke blir rødme av oppvarming.
- Angi i instruksjonene nøyaktig hvordan indikatoren og trykkregulatoren oppfører seg under driften av røykhuset (under hvilke forhold fuktighet kan komme ut: med for høyt trykk fra regulatoren, når væsken koker og før ventilen lukkes, når fuktighet forblir i lokket etter vask, osv. P.).
- Avsnitt “Bruke apparatet”, side 7, punkt 3. “Lukk lokket på trykkkokeren”. I denne delen vil det være bra å igjen påpeke lokket på "Fry" -modus.
- Avsnitt “Bruke instrumentet”, side 8 punkt 4. “Installer en trykkregulator, om nødvendig”. Når er det nødvendig, og når er det ikke? Det ville være fint å indikere her om røykhuset kan fungere ved normalt trykk uten trykkregulator.
- Avsnitt “Betjening av enheten”, side 8 punkt 10. “Før dekselet åpnes, er det viktig å avlaste trykket! For å gjøre dette, vipp trykkregulatoren til siden ... ”Hva? Du må spesifisere hvordan du gjør dette.
- Avsnitt "Varm røyking", side 9: "Plasser kullskålen på varmeelementet til den klikker." Det er ingen klikk. Her ville det også være bra å indikere hvordan koppen er installert på forkullingsmidlet: først et rektangulært hull, deretter et rundt. Det ville være fint å vise et bilde (du kan ta bildet mitt fra bildene av røykhuset eller andre). Likeledes for kaldrøyking.
- Avsnitt "Varm røyking", s.9: "Hell i en liten mengde vann 80-100 ml ..." Denne mengden vann dekker ikke bunnen av bollen, og det nedre varmeelementet fungerer på varmrøyking, så levetiden til lokket på hovedskålen kan reduseres. Jeg heller alltid nok vann til å dekke bunnen av bollen, som er minst 220 ml.
- Instruksjonene indikerer at "Suppe / Stew" -modus kan brukes i tre moduser "Suppe" for flytende retter under trykk, "Damping" under trykk og "Stew" uten trykk. Du kan også nevne at du under trykk kan lage mat ikke bare flytende retter og damp, men også "lapskaus" under trykk.
- Røykhusserviceseksjonen. P. 18: "Vask O-ringen, oppsamlingsbeholderen og innsiden av lokket grundig." Beholder for å samle hva?
Kanskje jeg savnet noe ...