kirch
Sitat: notglass

Dette er ikke et ekteskap. Det skal være slik. Ellers vil det ikke snurre hvis alle delene sitter tett. Jeg har det samme.
Vel, takk Gud. Elenka sa at hun hadde det samme. Ellers ville jeg be mannen min om å feste hjulene på en eller annen måte
Tåke
Jeg mottok skjemaene mine forleden fra en tysk pastabutikk.
Skulptur er litt vondt, siden formene er små, men det var akkurat det jeg ønsket
Og jeg måtte venne meg til å rulle og fjerne ordentlig fra formen, det fungerte ikke med en gang ...
Generelt, hvis du trenger et raskt måltid, er dumplingsprodusenten utenfor konkurranse! Vel, hvis du vil ha variasjon, kan du lide
Samlet sett er jeg fornøyd med resultatet.

Ikra
Og her leser jeg entusiastisk "The Taste of Italian Happiness" av Elena Kostyukovich, som først og fremst er en oversetter fra det italienske språket. Hun oversatte Umberto Eco, som skrev forordet til denne boken. Dette mener jeg at når det gjelder påliteligheten til det jeg har skrevet, stoler jeg på henne, siden det har blitt bekreftet både av hennes mange års erfaring og av innfødte italienere.
Så dette er hva hun skriver om hva slags pasta, hvordan og fra hva man skal lage mat, hvordan man skal lagre og bruke.
Italienerne lager pastaen, som vi skal tørke for fremtidig bruk, av mel, ikke nødvendigvis harde varianter (forresten, som det viste seg, har genuene lenge laget den av russisk mel, fordi de ikke hadde sine , og som havneby var det lettere for dem å importere den). Og en oppskrift på vann ble brukt til tørking.
Eggpasta ble laget mer i nord, noe som var rikere (i sør var egg dyre og ble brukt som valuta). Det var der de lokale variantene av durumhvetemel gikk. Og det var nesten utelukkende fersk pasta som bare kunne holdes i kulden i et par dager. Ved langvarig lagring ble ikke eggepasta brukt.
LLika
Hun lagde eggnudler (hjemmelagde egg, mel og litt salt), tørket den, kokte den omtrent 3-4 dager senere. Jeg likte det ikke, det smakte som et egg. Med nykokte nudler var det ikke. Kanskje eggene er feil?
Ikra
LLikaTilsynelatende har italienerne fortsatt rett når de spiser nylagde eggnudler, og tørker bare den som er på vannet.
Selv om jeg tørket egg før jeg leste boka, og det ser ut til at jeg ikke la merke til noe dårlig i smaken. Men jeg har ikke den på lenge, og til og med tørket den oppbevarer jeg i kjøleskapet i en tett lukket krukke.
LLika
Jeg holdt min i en pose med lufttilgang uten kjøleskap, men tanken på at egg uten varmebehandling, selv om de var tørket, ga meg ikke hvile. Nå kutter jeg nudlene på eggene og koker umiddelbart.
Helga-Light
Jenter hei alle sammen! Så jeg kom inn i de slanke rekkene dine ved å bli eier av Titania nudelkutter. Jeg har et spørsmål til eierne av nudelkutter av samme merke: når du lager dumplings ved hjelp av en nettform, i hvilken tykkelse ruller du ut deigen? For første gang, til glede for enkelhet og brukervennlighet, rullet jeg den ut til nr. 2, alt ble bra, dumplings satt godt sammen og åpnet ikke under tilberedningen, men ... for meg er dette for tynn deig ... vel, veldig tynn ... det ble som et stykke kjøttdeig i silke. Fra de første 400 gram mel og 2 egg kom nesten 100 dumplings ut, og til og med kuttet nudlene fra restene.
sump
Jeg kjøpte også en nudelkutter i går. Valget var: enten PETERHOF eller KELLI, jeg valgte den andre, i utseende og kvalitet er de veldig like hverandre, men KELLI har en rullende bredde på 18 cm. Jeg prøvde den med en gang, den ruller og kutter nudlene veldig vel, men spagettien kutter ikke litt, selv om deigen min var ganske svakt blandet. Jeg blander det sammen og prøver igjen.Nå skal jeg prøve å sette inn et bilde av bilen
Hjemmelagde nudler, ravioli og alt for å lage demHjemmelagde nudler, ravioli og alt for å lage dem
Regina V.
Og jeg har en nudelkutter. En gang trodde jeg oppriktig at jeg virkelig trengte henne.
Men jeg kjøpte den og roet meg, heldigvis, for at jeg kjøpte den for bare 550-00.
Tåke
Jenter, kjøpte noen ekstra tilbehør til italienske skrivemaskiner i en tysk butikk?
Du kan måle avstanden til sporet (langs hvilken dyse er satt inn) langs toppen og bunnen.
Hjemmelagde nudler, ravioli og alt for å lage dem

Jeg prøver å finne ut om de passer til skrivemaskinen min
sima12
Sitat: Regina V.

Og før trodde jeg oppriktig på det motsatte: Jeg trenger ikke en nudelkutter, jeg kan alltid kjøpe pasta av god kvalitet, jeg vil ikke rulle deigen, jeg vil ikke lage dumplings og dumplings. Men jeg tok den og kjøpte den for å bare kjøpe, og nå bruker jeg den med glede, jeg hadde ikke engang forventet det selv. Og dessuten regelmessig
Svetta
Sitat: sima12

Og padden presset meg alltid på dyr pasta, og nå lager vi bare våre egne nudler. Det smaker bedre! Og mange ganger mer økonomisk! Jeg telte nudlene etter tørrvekt - det viste seg 7,5 UAH / kg !!!
Fred være med dere bakere!
les hele tråden fra begynnelsen
siden ideen oppstod å kjøpe nettopp denne maskinen
i går besøkte jeg til og med Electronic Paradise-messen i Praha og handlet pepperrot med navnet VEGAS
generelt følte jeg det med mine egne hender
på Praha var det 3 modeller av en slags kinesisk i 1550 - tysk \ ​​spontan \ for 2000 og italiensk for 12500
hva ravioli gjør
i VEGAS er det ikke noe valg i DITT HUS for 800 med noe, men vekten er så lett at alt inni er sannsynligvis alt laget av plast: sint: Jeg husket ikke engang navnene
i media markerer den samme italienske som i Praha-strømmen, her er prisen så mye som 4000 mindre og også italiensk
skriv navn empire factory pasta for 5850
i dag googlet på jobb og stoppet liksom på IMPERIA TITANIA

vel, selvfølgelig, butikker - prisen er mye

nåværende prisklasse i nettbutikker er også imponerende fra 2200 til 5500 \ vel, ca.
Piano
Dette er fordi prisen dannes i direkte forhold til selgerens grådighet
så jeg vet det slags
men butikken er gjenkjennelig av selskapets \ leie \ trafikk \ område \ bekvemmelighet ved inngangen osv. - derav prisen
Vel, for Internett, hva koster lagre eller logistikk
ja, og konkurranse - mamma, ikke gråte
Sitat: sima12

Rett etter kjøpet fant jeg ut hvordan jeg skulle lage deig til dumplings med yoghurt, og livet ble umiddelbart enkelt og godt. Og vi lager ikke nudler.
Og nudelkutterne selger ut i utseende - samme produsent, bare navnene er forskjellige og prisene hopper oyoy.
Aygul
Sitat: Regina V.

og oppskriften?
Regina V.
Elementær: Jeg lager yoghurt av en liter melk.
Så elter jeg mel inn i det - ikke flytende og ikke kult. Jeg satte ballen i en tett plastpose i kjøleskapet. Den ligger stille i opptil 5 dager. Bakteriene legger seg i melet og deigen blir veldig smidig og elastisk. Og når hendene mine når dumplings, bringer jeg klumpen til romtemperatur og ruller den ut på et brett sterkt støvet av mel. Det tar så mye mel som det trenger.
Dette blandes raskt og rulles raskt ut. Du vil ikke engang ha tid til å kjede deg. Deigen er veldig øm, surheten er absolutt ubetydelig. Men hun lagde bare dumplings og dumplings.
Ikra
skygge , ikke bruk ravioli-vedlegget. Jeg gikk på en nudelmesterkurs her, holdt meg til mesteren, ville at han skulle fortelle meg hva hemmeligheten med denne tingen er. Han svarte meg ærlig at han ikke kunne gjøre noe godt selv, og han hadde ikke sett en eneste person i live som kunne gjøre det. Så ikke kast bort pengene dine. Hvis det blir helt uutholdelig, så kjøp i tillegg. Jeg har det fremdeles, jeg prøvde et par ganger, men ødela bare maten.
Sky
Sitat: Kremaktig

Og nå gikk jeg over til å elte deig etter oppskriften Administrator "Hjemmelagde hurtignudler". Jeg liker virkelig. Øyeblikkelig. Ingen grunn til å blande mel i deigen. Ingen grunn til å sile brødmakeren. Og ikke støv deiglagene med mel. Du trenger bare en kraftig blender fra 600 watt og oppover. Lav effekt kan lett brenne ut. Jeg gjør dette. Jeg tar ett egg, tilsett vann til det til en totalvekt på 90 gram. Jeg rister vann-egg-blandingen. Forbered 200 gram siktet mel. Hell halvparten av vann-eggblandingen i bunnen av den store skålen til helikopteren med kniver, tilsett deretter 200 gram siktet mel og tilsett den resterende halvdelen av vann-eggblandingen på toppen av melet. Et halvt minutts arbeid med en blender (jeg gjør det i "Turbo" -modus) og melet er allerede blandet med væsken og ser ut som små korn. Det er det, vi trenger ikke en blender lenger. Vi samler alle disse kornene i en monolitisk ball og lar oss hvile i 10-15 minutter under en bolle. Vi fikk 290 gram ferdig deig. Deigen er bratt, klar til å rulles ut gjennom nudelskjæreren. Jeg ruller deigen med en lang flagellum, så kutter jeg fletten i lengderetningen og får allerede to fletter, samme lengde, men halvparten av bredden. Mens jeg sender den ene turnetten igjen under bollen, flater jeg den andre på en silikonematte med en kjevle for å fylle den i nudelskjæreren på den tykkeste innstillingen. Jaget bort, brettet i to, jaget bort igjen. Du trenger ikke å tilsette mel i det hele tatt, siden deigen veldig kult og vil ikke feste seg... Jeg byttet tykkelsesregulatoren til neste divisjon. Hun jaget den bort igjen, brettet den deretter i to og jaget den bort igjen. Med overgangen til hver deling blir deiglaget tynnere og bredere. Og til slutt når vi den aller siste delingen - her blir deiglaget gjennomsiktig og smalere enn hele bredden på nudelskjæreren, og samtidig veldig slitesterk. Deigen er seig, så den holder seg ikke til noe og krever ikke støv av mel. Hakkede nudler gir en klar buljong, da det ikke er mel. Du kan ikke rulle ut en så bratt deig med hendene. Bare gjennom rullene til nudelskjæreren. Derfor jobber jeg med smale seler av bratt deig, og ruller dem gradvis til bredden på nudelskjæreren til den minste verdien av deigtykkelsen. For å rulle ut deigen manuelt, må du øke vannmengden. Oppskriftsforfatter Administrator 200 gram mel anbefaler 1 egg og 5 ss vann, det ruller godt med hendene.
Nå elter jeg også deigen på dumplings med en blender. Tre sett med 200 gram mel, og jeg får 870 gram deig. Siden deigen er bratt, lager jeg dumplings med dumplings. For håndlagde dumplings bør deigen mykgjøres ved å øke andelen vann.

TAKK! Dette er geni !!
Jeg leste nesten hele Temka og takket være deg ble jeg eier av Kaiserhof Kina, men maskinen er utmerket, denne oppskriften viste seg å være flott! Og du trenger ikke å bli skitten med mel og støv deigen og alt rundt. ingenting fester seg. Til slutt spiste jeg nudlene jeg lette etter.
Smaken er fantastisk med et minimum av innsats, Italia hviler definitivt. Selv den dyreste spaghetti kan ikke sammenlignes med hjemmelagde !!!! Jeg råder alle til dette miraklet, jeg kjøpte det ikke på lenge, fordi jeg ønsket en italiensk med en elektrisk stasjon, men takket være forumet innså jeg at Kina i dette tilfellet ikke er verre, og til en pris mange ganger billigere . For meg selv skjønte jeg at jeg ikke trenger elektrisk stasjon! Alt er elementært uten det
Fred være med dere bakere!

Jeg tok det i går, men jeg har ikke prøvd det ennå

Merke
Jeg lagde en slik nudel i dag (hvem bryr seg, oppskriften er her https://Mcooker-non.tomathouse.com/in...853.0)

som en del av fullkornsmel + rug + kli + hakkede greener + betejuice
Piano
jenter! vennligst be eierne av ravioli-tabletter om å estimere dybden på kjøttgropen i denne enheten
ellers har jeg allerede funnet et mellomledd, men jeg fortsetter å tvile. Så jeg er interessert i bredden på nettbrettene dine - her på en eller annen måte 11 cm - er det ikke nok? selv om jeg bare har 13,5 i rulling ...

og takk til alle som svarer!
LLika
ElenaSpør du om slike nettbrett?
Hjemmelagde nudler, ravioli og alt for å lage dem
Har noen allerede kjøpt dem?
Vi tok jern i en tysk butikk, men foreløpig har ingen rapportert om disse
Piano
Jeg spør om bredden på strykejernet og hvem som kan sette pris på det røde visuelt ...
nykker
Sitat: Piano

Du kan se på YouTube på forespørsel La fabrique à raviolis

og takk til alle som svarer!
Her! Jeg vil ha et slikt plastsett!
Forresten, og dybden på hullet ... I plast kan disse "hullene" kappes generelt, i henhold til prinsippet til de sovjetiske dumplings.
Jeg hadde en metall-ravioli-ting. Jeg ga den til mannen min å kutte disse "hullene", og han brøt den helt
Sitat: Piano

Pianoplanchetten min er 14 cm bred. Jeg har trekanter 4 # 4cm, veldig små. Jeg falt for denne størrelsen, jeg trodde det ville være helt riktig for dumplings med cottage cheese. Men der smelter cellen til bunnen, og bunnen viser seg å være 2 # 2cm. Cellens dybde er 1 cm.
Sitat: Caprice

Jeg ga den til mannen min å kutte disse "hullene", og han brøt den helt
ta-a-ak ... så du må ta to - en slik at mannen min går i stykker, og den andre slik at hun blakk gjorde. Hvis du vil gjøre det bra, gjør det selv. Jenter ... kan noen bli med i selskapet? Jeg planlegger medio juni.
nykker
Sitat: Piano

Jeg vil bli med i selskapet, men ... Amazon sender ikke til Israel Og jeg kan ikke forstå noe på dette franske nettstedet
Hårnål
Mitt italienske elektriske tullverk FUNGER IKKE !!!
Jeg sitter bare bak ... Jeg hadde ikke problemer med Moskva Internett-butikker ... vel, nesten ... men her ... bestill fra hele tre hav ... og ...
Pavlova
Sitat: Hårnål

Mitt italienske elektriske tullverk FUNGER IKKE !!!
Spire, la oss skrive til selgeren ...
Har du rådført deg med erfarne brukere? .. Dessverre vet jeg ikke noe om disse maskinene ...
Hårnål
T.A. !!! Ikke engang bry deg! % av skrap i kjøpene mine - grensen går mot null. Det er ingen måte at du alltid er heldig.

Og når det gjelder skrivemaskinen, har jeg allerede bestemt meg for alt. Videre har jeg allerede pakket for reparasjon. I morgen tar datteren min det til reparasjoner ... Vel, mer presist, kjærestene hennes vil bringe henne til neste hus, og datteren min vil forklare hva som er galt der. Den lille jenta mi vet hvordan nudelkutter fungerer ut fra hennes erfaring med Titania. Koptev-reparasjonen vår ... for å si det mildt ... freaks ut fra enhetene jeg bærer der ... Hvis det ikke var for meg, ville de ikke kjenne verken robotstøvsugere eller syltetøyprodusenter.

Det er mat, men på en eller annen måte ulogisk. Av / på-knappen er på både ved 0 og ved I. Etter min mening skal den ikke være på ... Og jeg tok ikke helt igjen hvordan beskyttelsessensoren fungerer ...

Så la oss finne ut av det! Hvis problemene våre var av denne typen ... ville vi alle være det
Nathalte
Damer, vennligst gi råd til en nybegynner: hva du skal se etter når du kjøper en nudelkutter og hvilke av de ikke veldig dyre er det verdt å ta.
kirch
Hårnål, her skrev noen om en slik nudelkutter, som heller ikke fungerte. Og det var nødvendig å åpne eller løfte noe der (jeg husker ikke), noe som ble gjort for sikkerhet. Ikke det?
Hårnål
Kirch, ikke det. Det er tre grunner til at du ikke begynner i instruksjonene:
1. Ikke stikk pluggen i kontakten (!!!);
2. Trykkte ikke på av / på-knappen;
3. Ikke senk sikkerhetsstangen.

Piano skrev om den tredje saken. Alas ... Jeg har alt sittende fast, presset og senket ...
notglass
Sitat: Nathalte

Jeg har kinesisk fra en billig Kaiserhoff. En utmerket maskin, den fungerer bra, det er ingen klager på rulling eller skjæring. Kutter veldig godt gjennom nudlene. Pastabike kommer komplett. Prisen min var omtrent 1000 rubler.
Sitat: Hårnål

T.A. !!!

Det er mat, men på en eller annen måte ulogisk. Av / på-knappen lyser både på 0 og I. Etter min mening skal den ikke lyse ...Og jeg tok ikke helt igjen hvordan beskyttelsessensoren fungerer ...

Hårnål, jeg er i sjokk. Jeg spurte straks mellommannen min om å slå på og av (summende, ikke summende) og så er det slike problemer ... Men faktisk lyser knappen både ved 0 og ved jeg - at hvis den er koblet til stikkontakten, er den bakgrunnsbelyst hele tiden ...
Kanskje det er en slags ikke-kontakt i dette dumme sikringsdekselet ?? Slike faste gravitasjoner burde ikke brytes i det hele tatt IMHO.
Ikra
Jeg vil vise frem det nye nudlerestativet mitt. Sønnen ga den til bursdagen sin. Og samtidig og diskutere to poeng med deg.
Så jeg strøk av spinatnudler i går, hengte den opp. I et par timer var alt som på bildet: nudlene hang akkurat som lin på en kleshenger. Etter en stund ble hun ledet i alle retninger, og hun "krøllet seg" i forskjellige retninger. Er dette slik med alle? Eller er det mine jambs etter feil rulling? Da jeg gikk på mesterklassen, la en ung professor-mikrobiolog frem en teori om at hvis nudlene rulles, brettes og rulles i forskjellige retninger gjennom rulling, så skal det ikke være noen deformasjon under tilberedningen (det vil si at den ikke øker mye i størrelse og "krymper" ikke som ull). Så, tror jeg, kanskje det skal forbli jevnt under tørking, men jeg skrudde noe opp litt denne gangen? Deigen er sann. det var litt vannet, fordi jeg ikke målte væsken veldig nøyaktig (mer levanula), fordi det virket for meg at spinatpuréen var for tykk.
Vel, etter en stund hører jeg: "bank ... bank ... bank ..." Det viste seg at nudlene mine "falt av" som et høstblad. Jeg byttet ut et stort trebrett under hengeren, så det banket på. Det brøt, som du ser på bildet, på stedet der jeg klamret meg fast til hengeren. Sannsynligvis har nudlene der blitt tynnere av vekten. Enten gjorde jeg dem for tynne, eller så var deigen for rennende.
Hva tror du?
Dette påvirket ikke smaken på noen måte. Nudlene tørket opp, vi spiste middag i dag - veldig sjelfullt!

Svetta
Ira, jeg hadde det samme da jeg først tørket nudler på alle slags tørkere, helt ned til kleshengerne. Faller på samme måte og snurrer på samme måte.
Gåte.
Alenky
Irina, hva med selve tørkingen? Likte du det?
Sitat: Ikra

svetta Hurra! Vi er allerede to!
Da er jeg rolig
tre...
Ira, direkte der du kan se oppskriften på spinatnudler. I morgen, i henhold til planen, rullende nudler, og glemte helt spinat.
Hvordan er tørking? Var det praktisk for deg? Snart skal det nå oss.
Har ikke gjort det ennå
Jeg har ikke funnet spinat i spissen min ennå. Jeg dyrker den ikke i hagen min, jeg ser den ikke i butikkene og på markedet.
Sitat: LLika

Har ikke gjort det ennå
I år har spinaten min blitt mislykket, startet raskt øre i pilene går. Jeg vil hente den i morgen og få i det minste noen fordeler. Vi har mye av det både på basaren og i supermarkeder.
LLika
Fra supermarkeder har vi bare en ATB, bortsett fra løk, dill og persille, jeg har aldri sett noe grønt i det. Og jeg gikk rundt på markedet i dag, det er mye grønnsaker, bare frøplanter fra greener.
Jordbær for 14-15 UAH
Vi må ut i byen for spinat og basilikum.
Antonovka
Ikra,
Ir, jeg har det samme som skjer

Og jeg misunner tørketrommelen din lenge, vet du
Lyalya Toy
Ira nudlene mine er også krøllete
Sky
Si meg, jeg lager nudler i henhold til Admin-oppskriften, og det viser seg å være veldig velsmakende og friskt hvitt, men da de lot det tørke, viste det seg å være veldig mørkt. hva er grunnen?
Administrator
Se på sammensetningen av deigen, hva den var laget av, hvilke tilsetningsstoffer og mel
Når nudlene er tørket, fordamper vannet og etterlater tørt mel som endrer fargen til en mørkere. Eventuelle nudler vil endre farge.

Og begrepet "veldig mørkt" er relativt for hver enkelt av oss
Doxy
Nudlene mine krøller seg også og "faller av", men i mindre skala ...

Sitat: nila

tre...
Riktignok er jeg ikke Ira, men jeg lager ofte spinatnudler:
2 kopper mel
1 egg
1/2 kopp spinatpuré (spinat kjøper jeg frossen i tabletter - hakket)
1/2 ts salt
Jeg tilbereder deigen med kniver i en kjøkkenmaskin. Det viser seg å være smuler, jeg samler den i en klump og setter den i kjøleskapet i en halv time - en veldig kul deig, bare for rulling.

Alle oppskrifter

© Mcooker: Beste oppskrifter.

Nettstedsoversikt

Vi anbefaler deg å lese:

Valg og drift av brødprodusenter