zeltko
Og hvis du teller, er tallene veldig forskjellige? Jeg har ikke merket noen ubalanser ennå.
Hvor kommer oppskriften fra en bok eller CD fra?
Ja, gratulerer med komfyren!
konst90
Sitat: zeltko

og hvis du teller, er tallene veldig forskjellige? Jeg har ikke merket noen ubalanser ennå.
Hvor kommer oppskriften fra en bok eller CD fra?
Ja, gratulerer med komfyren!

Oppskriften fra boka, nummer 1. Sant, 380 gram vann og 5 ss melkepulver ble erstattet med 400 gram vanlig melk.
Det handler ikke om proporsjoner, men om at jeg gjerne vil ha de samme halvannen kilo, som sagt.
Om tall:
Mel - i oppskriften på et kilo 600, for en og en halv 800, hvis du teller - 900. 100 gram mangler.
Vann - henholdsvis 380, 500 og 570. Ikke nok 90.
Det virker som bagatell, men som nesten ingeniør irriterer det meg.
Har du prøvd en og en halv kilo brød etter den første oppskriften? Gikk det greit, smaken er den samme som kiloen?
zeltko
Generelt prøver jeg å bake 1,5 kg. fordi det er mange av oss og alle vil prøve.
Men jeg telte bare de oppskriftene som ikke hadde en vekt på 1,5. Men boken ordner seg ikke halvannet.
akkurat nå bakte jeg program 4 etter oppskrift 2 (brioche-boller), jeg skal veie ferdigproduktet.
zeltko
1.429 kg, veid. virkelig lagt til vanillin 2 poser og en dobbel dose tørrgjær, noe jeg har spørsmål til dem.
zeltko
I går laget jeg rugbrød
av Dusya Myshkinas teknologi herfra https://Mcooker-non.tomathouse.com/in...m_smf&topic=489.0#msg4273 9. innlegg.
Oppskriften ble beregnet på nytt fra en kilde ved hjelp av Panasonic:

per kilo brød (beklager, jeg glemte å veie det senere, jeg hadde ikke tid)

Vann 430 ml
rast. olje 3 ss. skjeer
honning eller sukker 2,5 ss. skjeer, jeg brukte honning
salt 3 ts
malt 5 ss skjeer
sådd rugmel 320 gr. (tok halv og halv tapet og skrellet)
hvetemel 360 gr (jeg tok 1 karakter)
gjær 2,5 ts
tilsett en teskje karvefrø, linfrø og franske urter, en slik krydder var

Jeg brygget maltet, gjæren gikk bra, jeg ga dem i omtrent en time.
så på pizzamodus elte jeg (, så rugbrødmodus.

resultat:

Brødmaker Kenwood BM900 Brødmaker Kenwood BM900
kjempegod

krydder vil jeg regulere, vil jeg prøve i dag uten.
zeltko
Fra oppskriftsboken Sjokoladebrød:

Brødmaker Kenwood BM900 Brødmaker Kenwood BM900

Deilig, selv om jeg ikke la ned biter av sjokolade, bare kakao. Barn lærte raskt.

Eggbrød

Brødmaker Kenwood BM900

God.

men franskmennene mine kommer ikke ut i henhold til oppskriftsboken, taket faller hele tiden gjennom, først er alt bra, og så bam ... se, det er velsmakende i seg selv, jeg har kanskje valgt det for konstant produksjon (min favoritt oppskrift).
Kan noen dele en god oppskrift?

Brødmaker Kenwood BM900 Brødmaker Kenwood BM900
Martalis
Tatiana prøver å bake brød til smørbrød, Yana (Tatianas) oppskrift med jeg får det kjempebra. Jeg telte oppskriften til 750g, men brødet viser seg å være anstendig. Vann -280 ml., Hvetemel-470 g., Olivenolje (jeg har grønnsak) -1,5 ss. l., salt-1,5 ts. l., sukker-1,5 ss. l., tørr. skjelve-1,5 timer l. Jeg baker på den viktigste, legger en mørk skorpe (av en eller annen grunn har jeg en veldig blek skorpe på den midterste). Etter den andre treningen tar jeg ut skulderbladene. Dette er vårt favorittbrød.
zeltko
Takk, jeg vil absolutt prøve.
zeltko
Martalis, takk!
Brødet er fantastisk! Risiko for å komme inn i favorittene dine!
Jeg telte den for 1 kg av det ferdige produktet, så jeg er bedre på det.
Vann - 375 ml
Hvetemel - 610 gr
Olivenolje - 2 ss. l.
Salt - 2 ts
Sukker - 2 ss. l.
Gjær - 2 ts

satt med en forsinket start i 7 timer, programmer 2 fransk brød.
KseniaTB
Jenter, vær så snill å hjelpe! En mikser begynte å knirke under eltingen ... hadde noen det?! Er dette normalt?! Takk på forhånd!!!!
zeltko
Jeg knirket umiddelbart, stoppet nå.
KseniaTB
Sitat: zeltko

Jeg knirket umiddelbart, stoppet nå.

Håper det stopper ved neste batch! Takk for rask tilbakemelding)
Lanael
Vi kjøpte komfyren for et par uker siden. Veldig glad. Så langt bakte jeg bare brød på det første programmet, ren hvete, fra en blanding av hvete og rug, fra å bake hvetemel (jeg er i Tsjekkia og kan fremdeles ikke finne ut hvilket mel som er til hva). Tak laget av bakeri opal, selv om brødet var deilig.Han minnet meg om brød fra barndommen "Hvete", vi kalte det også grått i de samme solgte brødene. Resten viste alt brød seg å være perfekt. En gang jeg elte deigen til boller, nå vil jeg oftere glede meg over barna med gjærbakst, før jeg på en eller annen måte var for lat til å rote rundt.

Skulderbladet knirket i to uker, bare et slags helvete, for å være ærlig. Men i går stoppet jeg plutselig, og jeg tenkte allerede på å kontakte garantiservicen.

Jeg har et spørsmål: Hvis jeg liker en oppskrift, kan jeg beregne den etter vekten som passer for ovnen vår og bake på et passende program, forstår jeg riktig?
zeltko
Jeg teller. Fint. Men! Ta vare på bunken når du elter (ikke våt og ikke for tørr, tilsett enten vann eller mel i tide), og det er en ide om mengden gjær - ikke mer enn 1,5 ts. i normal modus.
zeltko
Jeg er forresten i trøbbel med komfyren. Først falt en aksel for spaden ut av bøtta. Jeg bestemte meg for å bruke den mer forsiktig. Så, under eltingen, var det en tett deig og fjernet slikkepotten fra denne aksen, og komfyren begynte å rasle med denne spaden over hele bøtta. Kort sagt - det er 2 bulker i bøtta, det kan fungere, men! nå er det en slipelyd når du blander. Tannhjulene ble tydeligvis bekreftet, et par tannhjul brøt. Nå vil jeg fikse det (og garantien bare avsluttet. ((
Lanael
zeltko, Takk!
AlexU96
Det ser ut til at jeg endelig fant hvilken ledd når jeg bakte brød ... I løpet av de siste seks månedene viser det seg en gang av 3 mer eller mindre, den andre 2 ganger fra 3 til 2 (på en 5-punkts skala).
De forandret melet og gjæren, og har allerede studert hele dette nettstedet og annet internett, noe de ikke gjorde - nesten uendret.
Og så la jeg merke til et stort klistremerke foran - en vifte og to bilder ved siden av det: brød med og uten det. Så - vi får det i utgangspunktet som på bildet uten det: en flat blek topp ... Ja, og før den var i nivå med formen, men nå, selv med et vellykket scenario, er den stabil cm 2 lavere (med en dårlig, det er vanligvis et sted lavere midt i skjemaet).
Jeg leste denne tråden - jeg ser at den er veldig lik.
Nå gjenstår det bare å finne ut om viften virkelig er tilfelle. Som jeg forstår vil jeg studere alt på program 7.

Forresten begynte en skulderblad noen ganger å rasle når den blandes (den fjerne, selv om det er lite sannsynlig at formen alltid er den samme).

I begge tilfeller kan alt bare gjøres alene eller for penger - garantien ble avsluttet for lenge siden (kjøpt sommeren 2012)
AlexU96
Jeg prøvde det - stillhet.
Det gjenstår å finne ut hvordan du demonterer det ...
Skru ut skruene fra bunnen - bunnen kan ikke fjernes. Jeg begynte å skru ut noen av skruene på innsiden (av huset) - Jeg skjønte at noe var løst på den andre siden (det vil si at de ikke var skrudd inn i saken), jeg tok ikke risiko.

Jeg vil egentlig ikke ha den med til reparasjon.
Hvordan forstå prinsippet om demontering av Kenwoods ...
AlexU96
Jeg tok fra hverandre brødmakeren. Motoren ble reparert.
På hovedprogrammet med middels skorpe, slå på 45 til omtrent 20 minutter før slutten av bakingen.

Men med Saf Moment (blå pose) viste brødet seg å være 3 cm under toppen av formen uansett, selv om det ser bra ut. Gjær, som skrevet på pakken, ble dynket i varmt vann i 10 minutter.
zeltko
Alex, hvordan tok du det fra hverandre? (rekkefølge).
Jeg ser ut til å ha et problem med girkassen). Etter at den for tette deigen hadde fjernet den ene skulderbladet og vridd den i en bøtte, begynte bakeriet å rasle under drift (elting). Tilsynelatende må du bytte gir (hvor du får tak i dem ...). Denne sammenbruddet blir tatt for reparasjon.
Og nå lekker også oljetetningen i skuffen og bladskiven faller ut. - De vil ikke fikse det - kjøpe en ny bøtte. Og det koster 40 dollar for våre. (I Kiev, 26, men hvor er det Kiev ...?)
AlexU96
Så ikke meldingen. Men nå er det på tide å skrive mer detaljert.

Tidlig i november begynte en bøtte å strømme. Så mye at en sølepytt dukket opp under brødmakeren.
Inspeksjon avslørte at oljetetningene var helt utslitte - revet langs kantene.
Studien på Internett viste at det beste alternativet er å erstatte oljetetningene. De som var en til en som slektninger var ikke i Moskva (her er hovedstaden for deg ...) og kostet 350-400 rubler stykket, men det er to av dem. I Moskva var det noen grå til en pris på rundt 300 rubler, men langt fra meg - å gå til den andre enden av byen (minst to timer å drepe).Som et resultat fant jeg nøyaktig de samme (ifølge bildet i det minste) på Krim i 72 r - i det minste noen fordel for meg endelig fra denne tiltredelsen. Som et resultat ble 4 oljetetninger + videresending + postsamling (93 r - 20% !!!!) - koster alt til 560 s. Det samme er billigere enn å kjøpe her, spesielt med tanke på at det ikke er til fots å gå til den andre enden av Moskva, men å betale for transport Utad er det ikke dårlig - ikke silikon (det beste alternativet - men du må fortsatt go), fluorplast (frigjøring av skadelige stoffer ved oppvarming mer enn 300 grader - med en margin).
Umiddelbart vil jeg advare de som ønsker å løpe til en bilforretning og se etter lignende der - materialene som oljetetninger for motorer etc. er laget av, tåler virkelig temperaturer og mer enn 200 grader (gjennomsnitt for en brødmaskin) , men de kan avgi mye av alle slags stygge ting - motoren bryr seg ikke, men vi har dette brødet.
For de som trenger: størrelsen på kjertelen er 8 * 19 * 8 (indre diameter * ytre diameter * høyde) - høyden kan være litt lavere eller høyere, men det må være en ring rundt omkretsen av kjertelen , det er jevne kanter - dette ikke for denne modellen.

Mens oljetetningene gikk, tenkte jeg hvordan jeg skulle fikse alt dette, med tanke på at skufferammen er festet til nagler - det er ikke noe problem å bore, problemet er å finne skruer i rustfritt stål med en kjegle ... ( noen produsenter tenkte på dette og straks laget skruene). Det viste seg at Moulinex har en lignende modell (skuffen er vanligvis en-til-en fra bildet, med samme nagler). Jeg fant den på dette forumet for reparasjon og innså at du kan risikere å installere oljetetningene uten å demontere skuffen helt.

Så selve prosessen.
Fjern forsiktig låseringen nederst på skuffen på skaftet (der krokpoten er med rotasjonsmekanismen) - forsiktig, de kan fly bort eller de kan bøyes). Vi fjerner bena, under dem er kobberskiver (på mine er det tre på hver skaft - jeg anbefaler deg å se etter de samme, siden disse er utslitte og alt henger på skaftet, kan du også i en bilforretning - kobber er ikke polymer). Nå kan akselen trekkes opp (dette er den eneste måten - under oljetetningen er det en annen holdering, og under den er det en tynn skive laget av hvitt materiale: også fluorplast?). Men før vi fjerner sjakten, tar vi ut de gamle oljetetningene uten å bry oss om tilstanden deres (de har overlevd deres) - det viktigste er ikke å skade sjaktene og selve bøtta. Så snart restene av oljetetningen er fjernet, kan du trygt fjerne sjakten.
Nå må vi fjerne alt. Vi fjerner den hvite ringen, holderingen i midten kan være alene. Jeg renset stedene for oljetetningene med et tykt serviett, bare fylte det i en nisje og roterte det med fingeren, du kan ta stoffet. Trekk gjennom skafthylsene ved å rotere en fille eller serviett. Noen ganger anbefales det å rengjøre sjaktene med fint sandpapir, men jeg risikerte det ikke: alt passer fritt der uansett - hvorfor gjøre skaftet enda mindre ... Jeg renset det bare med en fuktig svamp for oppvask (vaskemiddel også dryppet) og tørket den av med en klut. Kobberskiver og låseringer ble også tørket av med svamp og klut.
Vi ser på hvordan akselhylsen står - den skal bare stikke litt ut (mindre enn 1 mm) inn i stappboksen nisje, hvis den er mer, prøver vi å kjøre den ned gjennom endehodet (diameter som hylsen): forsiktig! , for ikke å bryte rammen eller bøye skuffen. Hvis det er mye fremspring, vil det være vanskelig å sette inn oljetetningen (dette er personlig opplevelse - på bøtta mi var det slik en gang: en bøssing stakk mer ut, den andre mindre).

Nå er neste trinn montering. Vi satte den hvite skiven tilbake på skaftet. Deretter trenger du kobberfolie - jeg skriver hvor du kan få den nedenfor. Det er nødvendig for å kompensere for slitasjen på bøssingen (du kan også bestille en ny bøssing, men de er en slags kobber-grafitt, og de pårørende ligner på stål - sterkere, mindre slitasje). Klipp av et stykke, prøv det slik at det vikler skaftet i en sving, lengden er litt lengre enn skaftet. Vi skruer den på den delen av skaftet som er satt inn i hylsen og krøller den rundt skaftet nedenfra - det er lettere å sette den inn i hylsen, sett den forsiktig inn for ikke å stoppe den, og nå har vi allerede en kobberhylse i hovedhylsen - kompensasjon for slitasje og bedre glidning. I mitt tilfelle dingler sjaktene litt, men foreløpig stoppet jeg ved dette alternativet - likevel er det nødvendig med et termisk gap, og det er vanskeligere å sette inn et par svinger av folien jevnt, uten å bryte.



Lagt ut onsdag 30. november 2016 11:41

Fortsettelse.
Det vanskeligste er å sette inn oljetetningene uten å fjerne bunnen av skuffen ...
Vi trenger et stikkontakthode litt mindre enn kjertelens diameter, det er bedre å sette en som ikke en skralle, men et vanlig håndtak (som en skrutrekker) - det vil si 1/4 (liten firkant).
Vi smører kantene på bøtta rundt stedene for oljetetningene med solsikkeolje (litt med en vattpinne). Vi setter oljetetningen på akselen. Og nå prøver vi å skyve minst en kant av den inn i en nisje (det er veldig vanskelig med fingrene, selv for meg - jeg er ikke liten, den andre kunne bare ved hjelp av stikkontakten). Så, litt etter litt med urviseren (eller mot urviseren - det gjør ikke noe) presser vi kjertelkanten under kanten av bøtta inn i nisje, du kan hjelpe litt med en liten flat skrutrekker, men forsiktig for ikke å gå i stykker. Så snart oljetetningen er på plass, ser vi på hva den ville stå i midten av nisje, hvis den gikk til siden (vanligvis til siden som først ble satt inn), så presser vi skaftet litt i motsatt retning retning, kan du prøve å rotere selve oljetetningen - til slutt skal den stå langs akselakselen.
Nå setter vi på kobberskiver fra siden av rammen (før det dyttet jeg litt spray kobberfett på skaftet (driftstemperaturen er etter min mening opptil 1000 grader), slik at alt skulle komme inn i hylsen). Deretter festes foten med de buede delene oppover, mot skuffen. Vi setter på holderingen. Se hva som skjedde - hvis alt dingler, se hvor mye du skal legge til (jeg forberedte ikke kobberskiver, så jeg tok bare noen ledninger fra en strandet kobberkabel og laget en ring av dem, og la dem deretter mellom to kobberskiver - slurry, men allikevel. Hvis ringen er forberedt på forhånd, er den bare så tykk, så er den god, hvis ikke, så sliper vi overflødig på grovt sandpapir eller en fil. Men husk at her trengs litt frihet - ikke å sette For å gjøre det lettere å ta på den kontroversielle ringen, er sjakten inne i bøtta bedre enn å støtte den opp (en stang, et stykke brett), ellers prøver den å synke inni.
Alt. Bøtta er klar!


Lagt til onsdag 30. november 2016 11:52

Siden vannet strømmet ned, bestemte jeg meg for å demontere brødprodusenten for å rengjøre og smøre tannhjulene.

Forsinket demonteringsrapport.
Vi setter den opp ned. Vi skrur skruene rundt omkretsen (oppmerksomhet: en skrue er ikke den samme som de andre, den er kortere og større i diameter - den er plassert helt til høyre (hvis brødmaskinen vender mot deg).
Nå setter vi den i normal posisjon. Vi åpner lokket. Vi skrur ut skruen som holder foten på varmeelementet fra siden av lokselhengslet (ellers er det ikke praktisk å krype til alle skruene rundt skuffenisje). Skru deretter ut 2 skruer på hver side, og flytt varmeelementet slik at det ikke forstyrrer at skrutrekkeren kommer inn i skruesporet (forsiktig!). Du trenger ikke å vri noe annet på veggene! Disse skruene holder på delene og forstyrrer ikke demontering.
Alt. Alle festene skrus ut. Løft kroppen på brødmaskinen forsiktig og vipp den gradvis mot høyre - du bør ha mye plass til å sette det hele. Vi sørger for at ledningene ikke bryter brettet på sengen.
Nå skrur vi enten noen skruer rundt sengens omkrets for å fjerne plastbunnen og få tilgang til tannhjulene og beltet.
Eller vi skrur ut de tre skruene på skuffens nisjedeksel for å fjerne motordekselet med selve motoren.
Planer: Når skuffen må repareres, kjøp fremdeles M5-skruer (ca. 1,5 cm lange) med et konisk hode, og foringene kan erstattes med et nålelager, og det er mulig å male nye sjakter.

Jeg håper rapporten vil være nyttig

"Merk til vertinne": som jeg forsto, studerte alt før reparasjon, det er ekstremt uønsket å vaske bøtta, bare for å fortynne overflødig korrosjon (vi vasket bare 6 ganger i løpet av alle 4 årene), det er heller ikke verdt å lage syltetøy, etc. også - hvis oljetetningen og akselen er utslitt, vil sirupen komme inn i spalten og enten stoppe akselen eller øke slitasjen etter herding.


Lagt til onsdag 30. november 2016 12:23

Nå hvor du kan få kobberfolien.
Merk følgende! Dette gjøres på egen risiko og risiko!
Bedre å ha vernebriller og gummitette hansker klare (jeg brukte ikke dette - men ikke si at jeg ikke advarte deg!)
Alt gjøres best på badet eller i verkstedet.

Vi trenger et vanlig, flatt batteri fra et fotokamera, en telefon, etc. (alt det samme, forurenser bare miljøet hvis det har tjent sitt formål).
Vi åpner plastdekselet - det er det samme, det er bare et skall, inne i en stålbeholder.
Vi husker hvor terminalene var. Etter å ha gått tilbake fra kanten med terminaler mindre enn en millimeter, kuttet vi beholderen rundt omkretsen med en meisel. Fjern dekselet der terminalene var. Hvis batteriet ikke er veldig oppblåst, tar du ut kontaktene ved å trekke i kontaktene. Hvis den er oppblåst og de ikke kommer noen vei, kutter vi beholderen lenger langs et av hjørnene (forsiktig! Vi gjennomborer ikke innsiden!)
Vi fjerner innsiden, river av et stykke festetape og slapper av - vi har tre bånd: kobber, aluminium og isolasjon. Vask kobber under rennende vann (kanskje er ikke skremmende).
Nå har vi kobberfolie for håndverk.
Resten blir enten ført til avhendingsstedet, eller så gjemmer vi oss i et bortgjemt hjørne (plutselig vil det komme godt med).

Det viktigste er ikke å gjennombore beholderen - selv i et fullstendig utladet batteri kan det oppstå kortslutning og det vil være et minimum av røyk, maksimalt brann

P.S. Bloggere og andre tekstforfattere som stjeler rapporter på sine sider - slik at du har det billigste butikkbrødet hele livet!
Agnostik
Takk for den detaljerte rapporten!
Har du ved et uhell fjernet dimensjonene på kobber-grafitthylsen? Mens jeg ikke tok ut skaftet, venter jeg på tilnærmingen til oljetetningene. Men på et Krim-nettsted fant jeg bøssinger. I skuffene våre er den ytre diameteren 14, "i lyset" - 8, men høyden på hylsen er ikke kjent.
AlexU96
Nei, det gjorde jeg ikke. Men alt er ikke vanskelig der - du trenger høyden på den delen av rammen (den er naglet til bunnen av bøtta) der foringene settes inn.
Etter min mening, da jeg studerte problemet med lagre i stedet for foringer, viste det seg om 17 mm. I alle fall må du ta mål med en margin - det er ikke vanskelig å male overflødig lengde fra ermet senere.
Jeg bestilte også fra Krim, jeg husker ikke butikken nå, men designet er veldig enkelt.

Ja, ikke i det hele tatt! (Selv led jeg for første gang, mens jeg demonterte den for å takle en fastkjørt vifte ...)
086 Lys
Hei, kan du fortelle meg oppskriftene til testen og hvilket program du skal gjøre det?

Alle oppskrifter

© Mcooker: beste oppskrifter.

Nettstedsoversikt

Vi anbefaler deg å lese:

Valg og drift av brødprodusenter